ההחלטה למכור עסק קיים קשה ומורכבת משורה ארוכה של דילמות והתלבטויות. בין היתר, בעלי עסקים שמתכננים לבצע מכירה מן הסוג הזה צריכים למשל לנקוב במחיר מסוים. בשביל לנקוב במחיר המתאים, יש צורך להשוות בין העסק הקיים לבין עסקים אחרים. את זה ניתן למשל להתחיל לעשות בעזרת מידע שיש באתרי האינטרנט, ברשתות החברתיות או בפורומים המקצועיים. במקביל, יש מקום להשתמש במידע שמפורסם על ידי הרשויות – כמו למשל משרד הכלכלה, המשרד לעסקים קטנים ובינוניים וכן הלאה.
החדשות הטובות הן שניתן גם להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי המחיר של עסק למכירה. כאשר מתייעצים עם עורך דין או רואה חשבון למשל, מקבלים מהם מידע קונקרטי על עסקים דומים שכבר נמכרו באותו אזור או עבור אותו פלח שוק. יתרה על כך, אותם אנשי מקצוע שמייעצים לבעלי עסקים יכולים גם לעזור להם בהיבט הבירוקרטי.
כך יודעים שמדובר על המחיר המתאים
השאלה היא כיצד קובעים עסק למכירה שעולה בקנה אחד עם השווי האמיתי שלו. בשביל לדעת מה השווי האמיתי של העסק, אי אפשר להסתפק רק במידע חיצוני או בהמלצות של אנשי מקצוע. במקום זה, מה שצריך לעשות זה להשוות בין המחירים של עסקים כאלה בארץ לבין המחיר של עסקים כאלה בחו"ל. לאחר מכן, מכניסים למשוואה גם את פוטנציאל הרווחים מהעסק.
במילים אחרות, תמחור של עסק למכירה מבוצע תוך כדי ראייה לעתיד ולא רק על בסיס הביצועים שלו בעבר. רק אם מסנכרנים בין העבר והעתיד של העסק, ניתן לקבוע מחיר שעולה בקנה אחד עם המטרות שאותן מנסים להשיג. בהקשר הזה, הדבר החשוב ביותר הוא לקבוע מחיר הגיוני ולהתחשב גם בחולשות ובחוזקות של העסק.