הקמת מוקד שמספק מענה טלפוני אנושי ללקוחות של בית עסק מסוים עלולה להיות משימה מסובכת. קודם כל, צריך לגייס כוח אדם מתאים. את כוח האדם חשוב לגייס לפי דרישות התפקיד ולוודא ייצוגיות, יכולת לפתור מהר בעיות, אוצר מילים גדול וכן הלאה. ככל שמגייסים טוב יותר את כוח האדם שבו משתמשים לאחר מכן על מנת לספק מענה טלפוני אנושי, כך מגדילים את הסיכוי ללקוחות מרוצים.
שנית, יש את ההיבט הטכני של הקמת המועד: החל מבניית התשתית המתאימה מבחינת חשמל, דרך קווי התקשורת ועד הקצאת המחשבים והמרכזיות. בכל אחד מהמקרים האלה, יש צורך להשקיע לא מעט משאבים וגם כסף בתכנון נכון של תשתית מענה טלפוני אנושי ובהקמה שלה. רק לאחר מכן ניתן לבדוק האם התשתית מספיקה או האם יש צורך לבצע התאמות ושינויים.
האם ניתן להפעיל מענה טלפוני אנושי בצורה אחרת?
האלטרנטיבה להקמה עצמאית של מוקד שהתפקיד שלו הוא לספק מענה טלפוני אנושי ללקוחות של בית העסק היא להשתמש באותו שירות – אבל במודל של מיקור חוץ. המטרה של שירותי מיקור חוץ היא למעשה להעביר את תחומי האחריות לידיים של חברה אחרת שמתמחה בכך, כאשר בתמורה בית העסק מסכים לשלם לה סכום מסוים מדי חודש.
המודל של מיקור חוץ חוסך עבור בעלי עסקים את כל תהליך ההקמה וגיוס כוח האדם, בלי שזה יבוא על חשבון האיכות והיתרונות של מענה טלפוני אנושי. אם רוצים ליהנות מהיתרונות של מענה טלפוני ומבינים מה ההבדל בינו לבין מענה ממוחשב או אוטומטי, הפתרון של מיקור חוץ יהיה ככל הנראה המומלץ ביותר. בנוסף, הוא מתאים גם לעסקים קטנים וגם לגדולים.