חנויות למכירה נמצאות כיום בכל רחבי הארץ. אפשר לראות חנויות מן הסוג הזה באזור הצפון, המרכז והדרום ויש גם המון חנויות שמייצגות סניפים של רשתות גדולות יותר. בנוסף, הרבה מאוד חנויות עומדות למכירה בתוך מתחמי קניות ייעודיים – בעוד אחרות נמכרות כחלק משטח שנמצא על רחובות מרכזיים. כפועל יוצא מכך, מי שמחפש חנויות למכירה צריך לקחת בחשבון את הבדלי המיקום ואת האופן שבו הוא משפיע על המחיר.
הסיבה לכך שהמיקום של חנויות למכירה חשוב קשורה לאופן שבו קובעים את מחיר העסקה. ככל שהמיקום של החנות מרכזי יותר, כך סביר להניח שהמחיר שלה יעלה. זה תקף כמובן רק לחנויות פיזיות שבהן מוכרים את המוצרים או השירותים במפגשים פנים מול פנים עם הלקוחות ולא לחנויות מקוונות, אבל עדיין מדובר על פקטור שלא כדאי להתעלם ממנו.
השוואה בין חנויות למכירה
השימוש במיקום הספציפי של החנות יכול לעזור לתמחר אותה בצורה מבוססת ומשכנעת יותר. אבל גם אחרי זה, יש עוד כמה פרמטרים שבהם כדאי להשתמש על מנת להשוות בין סוגים שונים של חנויות למכירה. ברשימת הפרמטרים הזו ניתן למשל למצוא פרטים על היקף המכירות ומחזור ההכנסות של החנויות, מידע על מספר העובדים שאותם היא מעסיקה, אינפורמציה מבוססת על מספר הלקוחות וכן הלאה.
לבסוף, מה שעושים כדי למצוא חנויות למכירה ולנסות להפיק מהן רווח זה להשוות אותן אל המתחרים. באמצעות השוואה אל המתחרים אפשר לדעת האם משתלם בכלל להשקיע באותן חנויות, או מה זה אומר מבחינת פוטנציאל הרווח בטווח הקצר והארוך. בכל מקרה של דילמה או התלבטות, אפשר לקרוא מידע על חנויות למכירה באתרי האינטרנט וכמובן להתייעץ עם אנשי מקצוע ורואי חשבון.